VII.3 Cyfrowa rzeczywistość generacji Z

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 22.03.2023

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Z tym scenariuszem przeprowadzisz lekcję historii i teraźniejszości podczas której młodzi ludzie:

• poznają prace Pawła Kuczyńskiego i ich związek z tematyką nowych technologii,

• poznają pojęcia: smog informacyjny, kultura „always-on”, generacja Z, bańka informacyjna, spersonalizowana gazeta, polaryzacja,  autoindoktrynacja, tabloidyzacja, model ekspercki, „big data”, inwigilacja.

• zrozumieją powiązania pomiędzy sposobem funkcjonowania mediów elektronicznych a upowszechnieniem się dezinformacji (fake news), antynauki (pseudonauki, teorii spiskowych), polaryzacji i populizmu oraz tabloidyzacji treści;

• zrozumieją skutki odejścia od modelu „eksperckiego” na rzecz „demokratycznego”,

• zrozumieją związek pomiędzy funkcjonowaniem algorytmów a zjawiskiem baniek informacyjnych, nasilaniem się polaryzacji i podatności odbiorców  na manipulację;

• zrozumieją, na czym polega współistnienie dążenia do zapewnienia bezpieczeństwa z zagrożeniem nielegalnego nadzoru (inwigilacji) przy użyciu technologii cyfrowych.

Lekcja realizuje zagadnienia  VII. 3 i VII.5 podstawy programowej przedmiotu HiT

Pobierz materiał

Scenariusz lekcji "Cyfrowa rzeczywistość generacji Z"

format: pdf

wielkość: 3,55 MB

Pobierz

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Szkolne dotleniacze

Wspólnie stwórzcie szkolny dotleniacz, czyli zielone miejsce na terenie waszej szkoły.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Natura w otworku

Efektem waszego projektu młodzieżowego będzie m.in.: plener fotograficzny z wykorzystaniem aparatów otworkowych.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Ekoinicjatywa

Projekt młodzieżowy związany ze zrównoważonym rozwojem i bioróżnorodnością w waszym rejonie.
Zobacz
Film lub webinarium

Polskie zwyczaje wiosenne – dobre praktyki uczenia o...

O dobrze znanych i mniej oczywistych polskich zwyczajach ludowych. Opowiadamy o obrzędach cyklu wiosennego w różnych regionach
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Gramy okolice

Rezultatem projektu młodzieżowego będzie spot filmowy promujący malowniczy krajobraz waszej okolicy.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zrównoważona turystyka

Rezultatem projektu młodzieżowego będzie turystyczna trasa edukacyjna po waszym regionie.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Aktywni? Kolejno odlicz! Ruszamy w teren

Zestaw zabaw ruchowych do wykonywania na świeżym powietrzu.
Zobacz
Film lub webinarium

Robimy zina! Czyli jak przygotować oddolną publikację?

Podczas webinarium rozmawialiśmy o tym:- jak tworzyć ziny i z jakich form korzystać,- jak wykorzystać ziny w
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Granice możliwości roślin – życie w cieniu człowieka

Scenariusz lekcji o wpływie człowieka na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

O czym szpak śpiewa tak?

Scenariusz lekcji przyrody na temat odgłosów ptaków.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Rolnictwo ekologiczne – zrównoważone czy intensywne

Scenariusz lekcji przyrody na temat typów rolnictwa (intensywne, zrównoważone i ekologiczne).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Sztuka krajobrazu – sztuka (dla) ziemi

Scenariusz lekcji zajęć artystycznych na temat sztuki ziemi.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY