c_id12

Model Edukacji Medialnej, Informacyjnej i Cyfrowej (MEMIC)

Publikacja

Informacje o materiale

Data dodania: 11.10.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Dokument wspierający kształcenie kompetencji medialnych, informacyjnych oraz cyfrowych, przeznaczony dla nauczycieli i nauczycielek. MEMIC proponuje szerokie rozumienie kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych. Model skupia się na wspieraniu krytycznego rozumienia mediów i całego otoczenia medialnego w odpowiedzi na współczesne przemiany technologiczne, społeczne oraz kulturowe. Autorzy uznają, że kluczową kompetencją nie jest dziś obsługa narzędzi cyfrowych, ale świadomy, krytyczny, dojrzały, aktywny i twórczy sposób odbioru mediów, a także wykorzystywanie ich do zdobywania wiedzy oraz komunikowania się. W modelu znaleźć można też listę osobistych medialnych, informacyjnych i cyfrowych kompetencji, które stanowią swoistą „check listę” dla nauczycieli i nauczycielek. Jej lektura stanowi punkt wyjścia do autorefleksji i wspomaga pedagogów i pedagożki w lepszym rozwijaniu kompetencji medialnych uczniów i uczennic.

 

Pobierz materiał

Publikacja MEMIC

format: pdf

wielkość: 1,19 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY