Dobiegają końca działania w ramach programu „Klimat na różnorodność. Młodzieżowe projekty społeczno-filmowe”. Od wiosny uczniowie i uczennice dwóch warszawskich szkół pracują nad swoimi filmami krótkometrażowymi na tematy społeczne. W efekcie poznają nie tylko tajniki filmowego rzemiosła, ale również dowiadują się więcej o zagadnieniach różnorodności i zmiany klimatu. Ze względu na sytuację pandemiczną działania mają charakter hybrydowy.
Uczestnicy i uczestniczki brali udział w warsztatach dotyczących montażu, sztuki operatorskiej, pisania scenariuszy i tworzenia animacji. Dowiedzieli się, jak zrealizować działanie artystyczne, które pozwoli zwrócić uwagę ich rówieśników i rówieśniczek na problemy, które poruszają w swoich dziełach. Współpracowali również z mentorami: Maciejem Cuske, Konradem Śniadym, Katarzyną Niewczas, Magdą Żarnawską, Robertem Jurszo i Patrykiem Strzałkowskim. W trakcie spotkań on-line dyskutowali o formie i zawartości merytorycznej filmów.
W programie biorą udział uczniowie i uczennice klas VII i VIII ze Szkoły Podstawowej nr 264 im. Gabrieli Mistral oraz Szkoły Podstawowej nr 267 im. Juliusza Słowackiego. Zrealizowane filmy będą dotyczyły samochodów elektrycznych, wpływu wegetarianizmu na przeciwdziałanie zmianie klimatu, rozumienia słowa różnorodność oraz doświadczenia migranckiego rówieśników z innych krajów, którzy teraz mieszkają w Polsce.