To już ostatnia część projektów zrealizowanych w tegorocznej edycji „Szkoły twórczych praktyk”. Zobacz, jak młodzież potrafi dostrzegać potrzeby swoich koleżanek oraz kolegów i odpowiadać na nie działaniem.
💡 W Szkole Podstawowej nr 2 imienia Jana Pawła II w Kaliszu młodzież zrealizowała projekt, który łączy kreatywność z dbaniem o zdrowie psychiczne. „Twórcze podejście do relaksu i emocji” to działania, które pomagają zatrzymać się, przyjrzeć emocjom i odpocząć. Uczestnicy tworzyli artystyczne zakładki oraz edukacyjną grę, ucząc się uważności i wyrażania siebie poprzez twórczość.
💡 Młodzież w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 20 we Wrocławiu zwróciła uwagę na to, że ich koledzy i koleżanki nie utrzymują odpowiedniego porządku w szkole. Po przeprowadzeniu diagnozy przygotowali happening edukacyjny z transparentami, hasłami oraz scenkami dotyczącymi śmiecenia i niszczenia przestrzeni wspólnej. W szkole zawisły plakaty zachęcające do dbania o wspólne otoczenie.
💡 W Liceum Ogólnokształcącym im. Józefa Lompy w Kudowie-Zdroju powstała Strefa Młodzieżowa w Bibliotece Miejskiej. To przestrzeń stworzona z inicjatywy uczennic i uczniów. Miejsce ma służyć spotkaniom, rozwijaniu pomysłów i zachęcaniu młodzieży do wspólnego działania w lokalnej społeczności.
💡 Młodzież ze Społecznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 35 w Legionowie przygotowała szkolne obchody święta Konstytucji 3 Maja – jednodniowe wydarzenie z wieloma atrakcjami. Partnerem projektu była Miejska Biblioteka Publiczna w Legionowie. Dzięki współpracy uczniowie i uczennice nakręcili film na temat Konstytucji oraz przygotowali prezentację, które wyświetlali koleżankom i kolegom. Pani Aleksandra Jeżewska z Biblioteki udostępniła uczniom zasoby biblioteczne oraz stroje, które wykorzystano jako kostiumy w filmie.
Zobacz pozostałe projekty zrealizowane w ramach „Szkoły twórczych praktyk” 2024/2025:
Działanie realizowane w ramach zadania „Partnerstwa dla kreatywności”, dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.