„Mru i ja: Wielka przygoda na cztery łapy” w kinach! Propozycje lekcji do filmu

Aktualność

Do kin w całej Polsce wchodzi familijna produkcja „Mru i ja: Wielka przygoda na cztery łapy”. W ramach współpracy z dystrybutorem filmu przygotowaliśmy scenariusze zajęć, które można wykorzystać w pracy z uczniami i uczennicami po seansie. 

„Mru i ja: Wielka przygoda na cztery łapy” to pełna przygód, humoru i wzruszeń opowieść o dziesięcioletniej Cleo, która wraz z kotkiem Mru i rodzicami jadą do domku w górach spędzić leniwe wakacje. Zawadiacki Mru nie zamierza się jednak nudzić – wyrusza w podróż, aby odnaleźć swoją dziką naturę. Beztroskie lato okazuje się pełne wrażeń! Cleo i Mru połączy wyjątkowa przyjaźń!

 

Zajęcia „Zwierzęta – przyjaciele. Co możemy dla nich zrobić?” dla klas I-III

Zwierzęta towarzyszą nam niemal wszędzie! Są w naszych domach, widzimy je za oknem, w parku czy w drodze do sklepu. Niektóre są malutkie, inne bardzo duże, udomowione i dzikie. Czy możemy coś dla nich zrobić? Jak zapewnić im bezpieczeństwo w wielkim mieście i jak dzielić z nimi przestrzeń? Na podstawie filmu „Mru i ja: wielka przygoda na cztery łapy” zastanowimy się, na czym polega szacunek wobec zwierząt oraz dlaczego rozwijanie go jest tak ważne.

Zajęcia „Mądrości z natury, czyli czego możemy się nauczyć od zwierząt ” dla klas IV-VI

Czasami może się wydawać, że zwierzęta zachowują się dokładnie tak jak ludzie! Bywają kapryśne, mają swoje sympatie, tak samo odczuwają emocje – boją się i cieszą. Czy zwierzęta tworzą relacje?  Jeśli tak, to jakie one są? Co jest dla nich ważne? Przyglądając się bohaterom filmu Mru i ja: wielka  przygoda na cztery łapy, zastanowimy się, czy możemy czegoś się nauczyć od zwierząt, a jeśli tak, to czego.

 

Materiały są dostępne nieodpłatnie w Bibliotece CEO:

 

>>> MATERIAŁY DO POBRANIA <<<

 

Inne aktualności

Aktualności

09/09/2025
Webinar „Jak uczyć o Holokauście dziś?” już 25 września o 18:00
Jak opowiadać o Holokauście w XXI wieku, aby temat był istotny i poruszający dla młodzieży? Webinar „Jak uczyć o Holokauście dziś? Pomiędzy osobistymi wyborami a mechanizmami, które na nie wpływały”...
czytaj więcej»
19/08/2025
Dołącz do nowego programu „Nasi sąsiedzi. Młodzież bada historie Holokaustu”
Czy chcesz zainteresować uczniów i uczennice historią, która działa się blisko ich domu Czy chcesz pokazać im, czym kierowali się ludzie podejmując decyzje w czasie wojny? Dołącz do projektu „Nasi...
czytaj więcej»
18/08/2025
Twórz, odkrywaj i inspiruj ze „Szkołą twórczych praktyk”
Czy chcesz pokazać swoim uczniom, że sztuka może być narzędziem do rozmowy o świecie i jego różnorodności? Dołącz do „Szkoły twórczych praktyk” 2025/26 👇 Zapraszamy nauczycielki i nauczycieli (od klasy...
czytaj więcej»
22/07/2025
Młodzież dla młodzieży. Projekty stworzone z myślą o rówieśnikach
To już ostatnia część projektów zrealizowanych w tegorocznej edycji „Szkoły twórczych praktyk”. Zobacz, jak młodzież potrafi dostrzegać potrzeby swoich koleżanek oraz kolegów i odpowiadać na nie działaniem. 💡 W Szkole...
czytaj więcej»
18/07/2025
Lokalne inicjatywy. Zobacz, jak szkoły budują więzi z okolicą
Część młodzieży biorącej udział w „Szkole twórczych praktyk” zrealizowała projekty, które pozwoliły im lepiej poznać najbliższą okolicę, a także zwrócić uwagę na ważne, lokalne problemy. 📖Uczniowie i uczennice z Publicznej...
czytaj więcej»
14/07/2025
Biografie, które inspirują. Efekty tegorocznej „Szkoły twórczych praktyk”
Przed Wami kolejna odsłona działań uczniów i uczennic realizowanych w ramach programu „Szkoła twórczych praktyk”. Jednym z tematów, które młodzież podjęła w swoich projektach, było przybliżenie sylwetek szkolnych patronów i...
czytaj więcej»

Zobacz inne obszary naszych działań