Już 25 lutego do kin w całej Polsce wchodzi familijna animacja „Potworna rodzinka 2”. W ramach współpracy z dystrybutorem filmu przygotowaliśmy scenariusze zajęć, które można wykorzystać w pracy z uczniami i uczennicami po seansie. Zajęcia „Siła niedoskonałości i konsekwencje perfekcjonizmu” pomogą wzmocnić poczucie własnej wartości dzieci, a „Gdzie mieszkają potwory?” stanowią unikalne połączenie edukacji kulturowej z przyrodniczą.
„Potworna rodzinka 2” jest rozrywkową animacją dla dzieci w wieku 7-11 lat. Poza fantastyczną akcją podsuwa również wątki, które można przedyskutować w klasie. Porusza tematy dążenia do perfekcji i tego konsekwencji, budowania więzi rodzinnych oraz wzajemnego wsparcia w rodzeństwie. Ciekawy element stanowi wykorzystanie przez twórców postaci-potworów znanych z ludowych podań i legend, co pozwala wykorzystać produkcję przy edukacji polonistycznej. Przygotowane materiały są dostępne nieodpłatnie w Bibliotece CEO:
Opisy zajęć:
Siła niedoskonałości i konsekwencje perfekcjonizmu
Scenariusz z zakresu edukacji wczesnoszkolnej
Analizując postacie z filmu „Potworna rodzinka 2”, zwłaszcza Maxa i Fay, uczniowie i uczennice dokonują opisu wyglądu, charakteru i zachowań każdej z nich. Porównują ich cechy w postaci ludzkiej z tymi, jakie nabywają w postaci potworów. Odróżniają wady od zalet i dokonują refleksji, czy bohaterowie pozbawieni wad byliby równie ciekawi i bliscy realności. Wskazują, co powoduje, że nieidealnej rodzinie Sielskich udaje się pokrzyżować plany doskonałym Starrom – filmowym antagonistom.
Gdzie mieszkają potwory?
Scenariusz dla klas IV-V szkoły podstawowej
Uczniowie i uczennice nazywają wszystkie potwory, które pojawiają się w filmie „Potworna rodzinka 2”, i osadzają je w kontekście innych dzieł kultury. Wskazują i opisują miejsca akcji, w których bohaterowie odnajdują DRACULĘ, NESSIE – potwora z Loch Ness, YETI i KING KONGA. Zastanawiają się, na ile miejsca zamieszkania stworzeń wpływają na ich wygląd, i odnoszą tę refleksję do warunków przyrodniczych swojej najbliższej okolicy. Zajęcia mają charakter interdyscyplinarny – w edukację kulturową wplatają wiedzę o bioróżnorodności.