c_id12

Działajmy wspólnie. Partnerstwa w projektach uczniowskich

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 14.11.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy, Bibliotekarze, Nauczyciele świetlicy

Opis materiału

Projekty partnerskie, działania partycypacyjne, diagnoza potrzeb i potencjałów – brzmi poważnie, prawda? A jednak wszystkie te elementy mogą być naprawdę pomocne i inspirujące w codziennej pracy z młodzieżą!

Podczas webinaru wspólnie przyjrzeliśmy się, jak te obszary mogą wzbogacić edukację i wesprzeć nauczycielki oraz edukatorów w budowaniu sprawczości młodych ludzi.

🌟 Rozmawiałyśmy o tym:

Czym jest, a czym nie jest partnerstwo? Dlaczego warto je budować?
Jak odkrywać i wykorzystać wspólne zasoby? 🤝
Jak podchodzić do diagnozy potrzeb i interpretować jej wyniki? 📊
Jak wdrażać działania partycypacyjne w praktyce, by realnie wzmacniały młodzież? 🌱

Prowadzenie:
Justyna Szymańska – antropolożka kultury, edukatorka, trenerka, badaczka. Współpracuje z bibliotekami jako tutorka w ramach programu BLISKO NCK oraz z domami kultury jako mentorka w programie Dom Kultury + Partnerstwa Lokalne. Prowadzi wykłady, webinary i szkolenia dla instytucji kultury m.in. o diagnozie lokalnej, rozwoju wolontariatu, zaangażowaniu młodych, liderstwie lokalnym. Realizuje badania z udziałem lokalnych instytucji kultury, w tym dotyczące rozwoju lokalnego, udziału w kulturze, ewaluacji oferty kulturalnej. Członkini Stowarzyszenia Pracownia Etnograficzna, od 10 lat związana trzecim sektorem. Współautorka raportów badawczych i publikacji edukacyjnych.

Realizacja dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Podobne materiały

Artykuł

Scenariusz „Rozegrajmy to” 1. i 2.

Zainspiruj klasę do podjęcia działań edukacyjnych oraz wspólnie zaplanujcie ich przebieg oraz dokumentacje w portfolio obywatelskim. 
Zobacz
Materiał graficzny

Prezentacja „Konwencja waszyngtońska”

Zobacz
Publikacja

Edukacja globalna na zajęciach matematyki w szkole podstawowej

Publikacja zawiera scenariusze lekcji, ćwiczeń i projektów, które włączają wątki współzależności i wyzwań globalnych do zajęć matematyki
Zobacz
Publikacja

Edukacja globalna na zajęciach biologii w szkole podstawowej

Publikacja zawiera scenariusze lekcji, ćwiczeń i projektów, które włączają wątki współzależności i wyzwań globalnych do zajęć biologii
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Widzimy się w kompoście! O wdzięczności i roli...

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice poznają kompost jako środowisko życia wielu istotnych organizmów żywych.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wytrwałości uczę się od drzew – projekt

W ramach projektu uczniowie i uczennice uczą się uważności na świat przyrody, przeprowadzają obserwację natury i dokumentują
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Nocne rozmowy roślin, czyli jak dobrze się komunikować

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice poznają fakty na temat komunikacji pomiędzy roślinami. Inspirując się praktykami roślin, uczniowie
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

A gdyby tak być drzewem? Piszemy notkę biograficzną

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice tworzą notkę biograficzną wybranego drzewa w okolicy. Ćwiczenie rozwija umiejętności tworzenia krótkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Co mnie karmi?

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice podejmują refleksję nad tym, co wspiera ich zdrowie fizyczne i psychiczne. W
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Marketing polityczny i kampania wyborcza – świadomy odbiór...

Scenariusz lekcji Edukacji Obywatelskiej dotyczący analizowania kampanii wyborczych i przekazów politycznych.
Zobacz
Film lub webinarium

Życie bez filtrów – jak przestać się porównywać?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący poczucia własnej wartości u młodych osób.
Zobacz
Film lub webinarium

Kiedy smutek nie mija — jak rozpoznać i...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący rozpoznawania depresji oraz szukania wsparcia przy
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY