Jak tworzyć bezpieczną atmosferę w szkole?

Film lub webinarium

Informacje o materiale

Data dodania: 04.06.2024

Opis materiału

Bezpieczna atmosfera w szkole to stan, gdzie każda osoba czuje się mile widziana, może być sobą, nic jej nie zagraża i to pomaga jej się rozwijać i uczyć. Rozmawialiśmy o tym, jak wspierać jej rozwój m.in. przez:

  • otwartość na różnorodność i potrzeby;

  • język tworzący relacje;

  • działania partycypacyjne, artystyczne i równościowe.

Uczestnicy:

Marta Florkiewicz-Borkowska – nauczycielka języka niemieckiego w SP im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach, edukatorka, arteterapeutka, trenerka. Laureatka Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”, Nagrody im. Janusza Korczaka, a także zdobywczyni tytułu Nauczycielki Roku 2017.

Inicjatorka ogólnopolskiej inicjatywy szycia „Emotkowych Pożeraczy Smutków”

Maciej Śliwa – nauczyciel historii w III LO z Oddziałami Dwujęzycznymi w Zabrzu. Trener antydyskryminacyjny, aktywista, działacz Amnesty International. Absolwent Szkoły Trenerów Antyprzemocowych SZTAMY Fundacji Herstory. Edukację antydyskryminacyjną zaszczepia nie tylko w szkole, ale też pracując z młodzieżą i nauczycielami w organizacjach pozarządowych. Nominowany do nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”.

Webinar poprowadzi:

Elżbieta Grab – ekspertka CEO zajmująca się edukacją antydyskryminacyjną oraz edukacją dla różnorodności; pracuje z grupami różnorodnymi wiekowo oraz kulturowo, a także z osobami z doświadczeniem migracji i uchodźstwa. Specjalistka do spraw edukacji w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Podręcznik – od nudy do super narzędzia

Jak pracować z podręcznikiem w ciekawy i przystępny sposób. Poznaj proste metody.
Zobacz
Artykuł

Organizacja procesu dydaktycznego w oddziale przygotowawczym

Przed utworzeniem oddziału przygotowawczego (OP) należy przeprowadzić diagnozę potrzeb uczniów i analizę zasobów/kompetencji kadry.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak dobrze komunikować się ze sobą i innymi

Scenariusz zajęć na godzinie wychowawczej skupia się na tym, jak komunikować się z sobą i innymi z
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak wypełnię mój słoik? Rozmawiamy o dbaniu o...

Zajęcia dla nastolatek i nastolatków, które mają na celu zwrócenie uwagi na konieczność zadbania o swoje potrzeby.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Debata oksfordzka: człowiek wobec zmian klimatycznych i ekologicznych

Podczas zajęć uczniowie i uczennice uczą się podchodzić krytycznie do narracji na temat relacji człowieka z przyrodą
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Mit jako pozytywna narracja na przykładzie relacji człowieka...

W trakcie zajęć uczniowie i uczennice zapoznają się z greckim mitem o stworzeniu świata, a następnie napiszą
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbam o siebie w zgodzie z zegarem biologicznym

Ćwiczenie na temat zegara biologicznego, który dostosowuje procesy fizjologiczne organizmu do poszczególnych faz dnia i nocy.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak korzystać z mocy AI? Inspiracje i trendy...

Poznaj nieznane moce AI! Odkryj nowe, inspirujące sposoby na wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia cyfrowych opowieści, interaktywnych
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Formy ochrony przyrody, kl. VII-VIII

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą formom ochrony przyrody w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów Natura 2000.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Formy ochrony przyrody IV-VI

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą formom ochrony przyrody w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów Natura 2000
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. VII-VIII

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. IV-VI

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY
?>