Jak pracować z przedmiotem?

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 20.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Historię tworzą przedmioty – są one uczestnikami, a zarazem niemymi świadkami wydarzeń. Rzeczy codziennego użytku, książki, listy, fotografie czy przedmioty osobiste pozwalają odczytywać i poznawać minioną rzeczywistość, do której należały. Przedmioty zwykle należą do kogoś, dlatego też mogą być znakomitym początkiem opowieści o ludziach, ich codziennym życiu, ale również o ważnych wydarzeniach dla społeczności lokalnej, a poprzez ukazanie pojedynczych losów także dla całego kraju. Lekcja stanowi wprowadzenie w proces analizy przedmiotu. Pokazuje, jakie zadawać pytania, i skłania do refleksji nad znaczeniem materialnych obiektów w zachowywaniu pamięci. Wprowadza również w proces tworzenia wystawy muzealnej.

Pobierz materiał

Jak pracować z przedmiotem?

format: pdf

wielkość: 2,31 MB

Pobierz

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. VII-VIII

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. IV-VI

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak stworzyć przestrzeń, w której dobrze się uczy?

Przyjazna i komfortowa przestrzeń szkolna sprzyja zdobywaniu wiedzy i wzmacnia współpracę.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak wzmocnić relacje na zakończenie roku szkolnego

Zobacz
Film lub webinarium

Jak tworzyć bezpieczną atmosferę w szkole?

Zobacz
Publikacja

Świętuj, żeby zrozumieć

Zobacz
Film lub webinarium

„Jak tworzyć skuteczne zasady antydyskryminacyjne w szkole”

Zobacz
Publikacja

Uwikłani w wielkie narracje. Jak krytycznie myśleć o...

Publikacja powstała z myślą o uczniach i uczennicach
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole

Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozpoznawać i reagować na dyskryminację w klasie?

Zobacz
Film lub webinarium

Inspiracje do działań społecznych w szkole

Zobacz
Film lub webinarium

Szkoła bez telefonów – tak czy nie?

Może zamiast winić technologię, warto spróbować zrozumieć młode pokolenie, które przecież nie zna świata bez internetu.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY