Przekaż 1.5% podatku

Jak pracować z przedmiotem?

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 20.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Historię tworzą przedmioty – są one uczestnikami, a zarazem niemymi świadkami wydarzeń. Rzeczy codziennego użytku, książki, listy, fotografie czy przedmioty osobiste pozwalają odczytywać i poznawać minioną rzeczywistość, do której należały. Przedmioty zwykle należą do kogoś, dlatego też mogą być znakomitym początkiem opowieści o ludziach, ich codziennym życiu, ale również o ważnych wydarzeniach dla społeczności lokalnej, a poprzez ukazanie pojedynczych losów także dla całego kraju. Lekcja stanowi wprowadzenie w proces analizy przedmiotu. Pokazuje, jakie zadawać pytania, i skłania do refleksji nad znaczeniem materialnych obiektów w zachowywaniu pamięci. Wprowadza również w proces tworzenia wystawy muzealnej.

Pobierz materiał

Jak pracować z przedmiotem?

format: pdf

wielkość: 2,31 MB

Pobierz

Podobne materiały

Publikacja

Dlaczego czas przestać mówić o umiejętnościach XXI wieku?

Istnieje wiele rodzajów umiejętności, których zdobycia oczekujemy od młodych ludzi. Niektóre przydadzą im się w szkole i
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

VII.3 Cyfrowa rzeczywistość generacji Z

Scenariusz lekcji do zagadnień VII.3 i VII.5 podstawy programowej przedmiotu HiT. Dotyczy wyzwań funkcjonowania w ramach cywilizacji
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

VII.5 Cyfrowa rzeczywistość generacji Z

Scenariusz lekcji do zagadnień VII.3 i VII.5 podstawy programowej przedmiotu HiT. Dotyczy wyzwań funkcjonowania w ramach cywilizacji
Zobacz
Film lub webinarium

Przedmiot sporu. Jak prowadzić klasową dyskusję na trudne...

Trudne tematy, to takie które budzą dużo emocji – także między uczniami. Warto więc zająć się nimi
Zobacz
Artykuł

Czterej sojusznicy sensu szkoły

Sojusznikami budowania poczucia sensu szkoły są: Pani Autonomia, Pani Wiara, Pan Zainteresowanie i grupa zwana Relacje.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

III.13 Betlejm – nieoczywistość miasta narodzenia

Scenariusz lekcji realizuje zagadnienie II.11 i III.13 podstawy programowej HiT; dotyczy konfliktu izraelsko - palestyńskiego.
Zobacz
Film lub webinarium

Webinarium Globalne wyzwanie, lokalne działanie

Zapraszamy do obejrzenia webinarium, podczas którego porozmawiamy o globalnych wyzwaniach środowiskowych i możliwościach lokalnych działań.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy „Bioróżnorodność warta zachodu”

Karta pracy pomoże w przeprowadzeniu obserwacji różnorodności biologicznej w okolicach waszej szkoły.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Zadra” – materiały edukacyjne do filmu

Pakiet materiałów edukacyjnych na zajęcia języka polskiego, godzinę wychowawczą oraz do realizacji projektu uczniowskiego.
Zobacz
Artykuł

Partycypacyjne przywództwo edukacyjne.

Potrzebujemy przywództwa, które zadba o proces, ale też będzie w stanie stworzyć warunki do odkrywania dobrych alternatyw
Zobacz
Film lub webinarium

Zobacz
Publikacja

Nowe spojrzenie na ocenianie w edukacji

W ocenianiu postępów potrzebujemy zmiany paradygmatu dotyczącego strategii i narzędzi, tak by sprawniej zbierały informacje o wszechstronnym
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY