Opis materiału
Spis książek, publikacji oraz artykułów przydatnych do tworzenia zadań interdyscyplinarnych.
Aby pracować z zadaniami warto zapoznać się z webinariami, przewodnikiem oraz samymi zadaniami edukacyjnymi. Dostępne materiały można potraktować jako instruktaż. W celu zgłębienia danej tematyki zachęcamy do zapoznania się z bibliografią.
Książki i artykuły
- Amabile T. , Hadley C. N., Kramer S.J., Creativity Under the Gun, 2002, (dotęp: luty 2020 r.).
- Bruner J.S., W poszukiwaniu teorii nauczania, PIW, Warszawa 1966.
- Bruner J.S., Poza dostarczone informacje, PWN, Warszawa 1978.
- Cackowska M., Nowa koncepcja integralnego systemu nauczania początkowego, [w:] Cackowska M. (red.) Integralny system nauczania początkowego, cz.I, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 1992.
- Chevallard Y., La transposition Didactique. Du savoir savant au savoir enseigné, Grenoble 1985.
- Cooper G., Research into Cognitive Load Theory and Instructional Design at UNSW, 1998,(dostęp: luty 2020 r.).
- Cooper B., Dunne M., Assessing Children’s Mathematical Knowledge: Social Class, Sex and Problem-Solving, (dostęp: luty 2020 r.).
- Doyle W., Academic Work, „Review of Educational Research” 1983, vol. 53, No. 2.
- Drozdowski R. i in., Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010.
- Duraj-Nowakowa K., Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej. Modernizacja teorii i praktyki, Wydawnictwo Impuls, Kraków 1998.
- Filipiak E., Rozwijanie zdolności uczenia się. Z Wygotskim i Brunerem w tle, GWP, Sopot 2012.
- Filipiak E., Uczenie się w klasie w perspektywie socjokulturowej, [w:] E. Filipiak (red.) Rozwijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2008.
- Fazlagić J., Zjawisko „nadmiaru informacji” a współczesna edukacja, „E-mentor 2010, nr 4 (36).
- Fazlagić J. (red), Szkoła dla innowatora. Ekspertyza, Poznań 2017, (dostęp: luty 2020 r.).
- Fazlagić J., Polskie szkoły szkołami dla innowatorów, „Meritum: 2019, nr 1 (62).
- Fazlagić J., Ocena kreatywności uczniów – wyzwanie dla systemu edukacji. [w:] J. Fazlagić (red.) Kreatywność w systemie edukacji, Wydawnictwo FRSE, Warszawa 2019.
- Inhelder B., Piaget J., The Growth of Logical Thinking from Childhood to Adolescence, Basic Books, New York 1958.
- Kapur M., Examining Productive Failure, Productive Success, Unproductive Failure, and Unproductive Success in Learning, „Educational Psychologist” 2016, vol. 51.
- Kapur M., Productive Failure, (dostęp: luty 2020 r.).
- Keselman A., Supporting inquiry learning by promoting normative understanding of multivariable causality, „Journal of Research in Science Teaching” 2003, vol. 40.
- Kirschner P., Sweller J., Clark R.E., Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work: An Analysis of the Failure of Constructivist, Discovery, Problem-Based, Experiential, and Inquiry-Based Teaching, „Educational Psychologist” 2006, nr 41(2), (dostęp: luty 2020 r.).
- Krautz G., Trening na parkiecie, „Charaktery” 2014, nr 7.
- Kuhn T.S., Struktura rewolucji naukowych [oryg. The Structure of Scientific Revolutions], wyd. 2, UCP 1970,(dostęp: luty 2020 r.).
- Lave J., Wenger E., Situated learning: Legitimate peripheral participation, Cambridge University Press, Cambridge 1991.
- Li L., Integrating thinking skills in foreign language learning: What can we learn from teachers’ perspectives?, „Thinking Skills and Creativity” 2016, vol. 22.
- Masingila J.O., Learning from mathematics practice in out-of-school situations, (dostęp: luty 2020 r.).
- Mayne B., Mapowanie celów. Jak sprawić, by marzenia stały się rzeczywistością, Złote Myśli, Gliwice 2016.
- National Council of Teachers of Mathematics, Principles and standards for school mathematics, (dostęp: luty 2020 r.).
- Nęcka E., Psychologia twórczości, GWP, Gdańsk 2005.
- Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B., Psychologia poznawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
- Nikitina S., Three Strategies for Interdisciplinary Teaching: Contextualizing, Conceptualizing, and Problem Centring, „Journal of Curriculum Studies” 2006, nr 38.
- OECD, First Results from the Survey of Adult Skills, 2013, (dostęp: luty 2020 r.).
- Paxson T.D., Modes of interaction between disciplines, „The Journal of General Education” 1996, vol. 45, No. 2, pp. 79–94, (dostęp: luty 2020 r.).
- Pedaste M., Sarapuu T., Developing an effective support system for inquiry learning in a Web-based environment, „Journal of Computer Assisted Learning” 2006, nr 22 (1).
- Piaget J., Studia z psychologii dziecka, PWN, Warszawa 1966.
- Piaget J., Development and learning, [w:] Ripple R.E., Rockastle V.N. (red.) Piaget redisc overed, Cornell University Press, Ithaca, NY 1964.
- Plester B., Cooper-Thomas H., The fun paradox, (dostęp: luty 2020 r.).
- Przetacznikowa M., Podstawy rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży, PZWS, Warszawa 1973.
- Radanowicz E., W szkole wcale nie chodzi o szkołę, Wydawnictwo SENSOR, Głogów 2020.
- Redish E.F., Saul J.M., Steinberg R.N., Student expectations in introductory physics, „American Journal of Physics” 1988, nr 66, s. 212, (dostęp: luty 2020 r.).
- Rybska E., Sajkowska Z., Czym jest antropologiczna teoria dydaktyki (ATD)?, „Studia Edukacyjne” 2015, nr 35.
- Schaffer H.R., Epizody wspólnego zaangażowania jako kontekst rozwoju poznawczego, [w:] Brzezińska A., Lutomski G. (red.) Dziecko w świecie ludzi i przedmiotów, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 1994.
- Shayer M., Küchemann D.E., Wylam H., Distribution of Piagetian Stages of Thinking in British Middle and Secondary School Children, „British Journal of Educational Psychology” 1976, nr 46, s. 164–173.
- Skura M., Lisicki M., Zadania interdyscyplinarne. Konstruowanie i stosowanie, (dostęp: sierpien 2021).
- Skura M., Lisicki M., Gen liczby. Jak dzieci uczą się matematyki?, Wyd. Mamania, Warszawa 2018.
- Sterna D.: Uczę (się) w szkole, CEO, Warszawa 2014.
- Sternberg R.J., What Is an “Expert Student?”, „Educ Res” 2003, nr 32:5–9, (dostęp: luty 2020 r.).
- Stillman G., Engagement with Task Context of Applications Task: student performance and teacher beliefs, „Nordisk Matematikk Didaktikk Nordic Studies in Mathematics Education” 1998, nr 6 (3/4), s. 51–70, (dostęp: luty 2020 r.).
- Stojak J., Kompetencje kluczowe w nauczaniu przedmiotowym, (dostęp: sierpień 2021).
- Suchecka J., Wychowanie do życia, „Pismo” 2019, nr 10 (22).
- Tanaś Ł., Winkowska-Nowak K., Pobiega K., Changes in Cognitive Curiosity and Technology Acceptance in Teaching Mathematics after Training in the Geogebra Software, „Studia Psychologiczne” 2017, t. 55, z. 2.
- The Future of Jobs Report 2018, World Economic Forum, Geneva 2018, s.12, (dostęp: luty 2020 r.).
- Tokarz A., O wzbudzaniu ciekawości, cz. 1 i 2, „Przegląd Psychologiczny” 1989, nr 3 i 4.
- Wasilewska-Kamińska E., Myślenie krytyczne jako cel kształcenia, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2016.
- Wiatr K., Klus-Stańska D., Dydaktyka z teorią czy bez teorii?, Konferencja Pokazać – Przekazać, Centrum Nauki Kopernik, Warszawa 2018, (dostęp: luty 2020 r.).
- Więckowski R., Kontrowersje wokół integracji edukacji wczesnoszkolnej, „Życie Szkoły” 1995, nr 4.
- Więckowski R., O zintegrowanej edukacji, „Wychowanie w Przedszkolu” 1999, nr 5.
- Wood D., Jak dzieci uczą się i myślą. Społeczne konteksty rozwoju poznawczego, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
- Wygotski L.S., Narzędzia i znak w rozwoju dziecka, PWN, Warszawa 1978.
- Wygotski L.S., Myślenie i mowa, PWN, Warszawa 1989.
- Wygotski L.S., Wybrane prace psychologiczne II. Dzieciństwo i dorastanie, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2002.
- Vergnaud G., Cognitive and developmental psychology and research in mathematics education: some theoretical and methodological issues, „For the Learning of Mathematics” 1982, nr 3(2), s. 31–41.
Liczba odsłon 0