Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. IV-VI

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 11.07.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Scenariusz zajęć dotyczy tematu bioróżnorodności. Po przeprowadzeniu lekcji uczeń/uczennica zna pojęcia takie jak ekosystem i bioróżnorodność, wymienia elementy ekosystemu leśnego, tworzy prosty łańcuch troficzny i definiuje gatunki inwazyjne. Uczeń/uczennica umiejscawia człowieka wśród składników bioróżnorodnego świata, zauważa więzi i równość pomiędzy nami a pozostałymi elementami naszego ziemskiego ekosystemu. Ponadto wie, od czego zależy wielkość różnorodności biologicznej oraz jak i po co ją mierzyć. Scenariusz podzielony jest na dwie części (lekcje): teoretyczną, realizowaną w klasie oraz badawczą – w terenie. Materiał powstał w 2015 roku i jest zgodny z ówczesną podstawą programową.

Pobierz materiał

3. „Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody” - scenariusz lekcji dla klas IV-VI

format: pdf

wielkość: 861,31 KB

Pobierz

3.1 Zadanie przed lekcją. BIORÓŻNORODNOŚĆ

format: pdf

wielkość: 861,31 KB

Pobierz

3.2. Jestem częścią lasu - karty

format: pdf

wielkość: 861,31 KB

Pobierz

3.3. Karty Pracy. Bioróżnorodność - zestaw 1. kl. IV-VI

format: pdf

wielkość: 861,31 KB

Pobierz

3.4 Karty Pracy DODATEK. Bioróżnorodność - zestaw 1. kl. IV-VI

format: pdf

wielkość: 861,31 KB

Pobierz

3.5 Karty Pracy KLUCZ. Bioróżnorodność - zestaw 1. kl. IV-VI

format: pdf

wielkość: 861,31 KB

Pobierz

3.6 Formularz badania bioróżnorodności. kl. IV-VI

format: pdf

wielkość: 861,31 KB

Pobierz

3.7 Karty Pracy. Bioróżnorodność - zestaw 2. kl. IV-VI

format: pdf

wielkość: 861,31 KB

Pobierz

3.8 Karty Pracy KLUCZ. Bioróżnorodność - zestaw 2. kl. IV-VI

format: pdf

wielkość: 861,31 KB

Pobierz

Prezentacja pt. Sieć życia. kl.IV-VI

format: pptx

wielkość: 861,31 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Podręcznik – od nudy do super narzędzia

Jak pracować z podręcznikiem w ciekawy i przystępny sposób. Poznaj proste metody.
Zobacz
Artykuł

Organizacja procesu dydaktycznego w oddziale przygotowawczym

Przed utworzeniem oddziału przygotowawczego (OP) należy przeprowadzić diagnozę potrzeb uczniów i analizę zasobów/kompetencji kadry.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak dobrze komunikować się ze sobą i innymi

Scenariusz zajęć na godzinie wychowawczej skupia się na tym, jak komunikować się z sobą i innymi z
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak wypełnię mój słoik? Rozmawiamy o dbaniu o...

Zajęcia dla nastolatek i nastolatków, które mają na celu zwrócenie uwagi na konieczność zadbania o swoje potrzeby.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Debata oksfordzka: człowiek wobec zmian klimatycznych i ekologicznych

Podczas zajęć uczniowie i uczennice uczą się podchodzić krytycznie do narracji na temat relacji człowieka z przyrodą
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Mit jako pozytywna narracja na przykładzie relacji człowieka...

W trakcie zajęć uczniowie i uczennice zapoznają się z greckim mitem o stworzeniu świata, a następnie napiszą
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbam o siebie w zgodzie z zegarem biologicznym

Ćwiczenie na temat zegara biologicznego, który dostosowuje procesy fizjologiczne organizmu do poszczególnych faz dnia i nocy.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak korzystać z mocy AI? Inspiracje i trendy...

Poznaj nieznane moce AI! Odkryj nowe, inspirujące sposoby na wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia cyfrowych opowieści, interaktywnych
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Formy ochrony przyrody, kl. VII-VIII

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą formom ochrony przyrody w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów Natura 2000.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Formy ochrony przyrody IV-VI

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą formom ochrony przyrody w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów Natura 2000
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. VII-VIII

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak stworzyć przestrzeń, w której dobrze się uczy?

Przyjazna i komfortowa przestrzeń szkolna sprzyja zdobywaniu wiedzy i wzmacnia współpracę.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY