Moodboardy do dzieł polskiego malarstwa. Zobacz prace uczniów!

Aktualność

Z czym kojarzą się obrazy Olgi Boznańskiej, Wojciecha Fangora, Zdzisława Beksińskiego i Zofii Stryjeńskiej? Podczas wirtualnego festiwalu „Iskier Niepodległej” młodzież miała za zadanie stworzyć moodboardy do wybranych dzieł tych malarzy. Powstało wiele ciekawych prac, prezentujemy część z nich.

Moodboard to zbiór inspiracji dotyczących danego przedsięwzięcia lub pomysłu, złożony ze zdjęć, cytatów, materiałów, przedmiotów, a także kolorów, form i kształtów. Elementy są ułożone losowo lub w przemyślany sposób. Moodboard służy do pokazania innym myśli przewodniej, zobrazowania pomysłu i oddanie jego klimatu. Ta technika jest zwykle wykorzystywany przez projektantów wnętrz, ale chętnie korzystają z niej architekci, projektanci mody i wszyscy, którzy chcą przekazać ideę swojego projektu.

Podczas festiwalu uczniowie i uczennice wybrali jeden z czterech obrazów:

  1. Zofia Stryjeńska, Dziewczyna i myśliwy, ok. 1930; ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie
  2. Olga Boznańska, W Oranżerii, 1890; ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie
  3. Wojciech Fangor, Postaci, 1950; ze zbiorów Muzeum Sztuki w Łodzi
  4. Zdzisław Beksiński, AA78, 1978; ze zbiorów Muzeum Historycznego w Sanoku

Na stworzenie moodboardu mieli tylko 30 minut. Zachęcamy do obejrzenia prac i korzystania z tej metody na lekcjach, gdy istotne jest przekazanie wrażeń i wstępna interpretacja dzieła kultury.

 

 

Wirtualny festiwal był organizowany przy współpracy z Biurem „Niepodległa”. Sfinansowano z budżetu państwa w ramach środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Inne aktualności

Aktualności

18/09/2025
Ucz i inspiruj z materiałami Art Thinking
Jak rozmawiać z młodzieżą o sztuce i rozwijać ich kreatywność, empatię i krytyczne myślenie? Wykorzystaj do tego materiały Art Thinking, przygotowane przez Fundację Deloitte. Inspiracją dla programu Art Thinking jest...
czytaj więcej»
09/09/2025
Webinar „Jak uczyć o Holokauście dziś?” już 25 września o 18:00
Jak opowiadać o Holokauście w XXI wieku, aby temat był istotny i poruszający dla młodzieży? Webinar „Jak uczyć o Holokauście dziś? Pomiędzy osobistymi wyborami a mechanizmami, które na nie wpływały”...
czytaj więcej»
19/08/2025
Dołącz do nowego programu „Nasi sąsiedzi. Młodzież bada historie Holokaustu”
Czy chcesz zainteresować uczniów i uczennice historią, która działa się blisko ich domu Czy chcesz pokazać im, czym kierowali się ludzie podejmując decyzje w czasie wojny? Dołącz do projektu „Nasi...
czytaj więcej»
18/08/2025
Twórz, odkrywaj i inspiruj ze „Szkołą twórczych praktyk”
Czy chcesz pokazać swoim uczniom, że sztuka może być narzędziem do rozmowy o świecie i jego różnorodności? Dołącz do „Szkoły twórczych praktyk” 2025/26 👇 Zapraszamy nauczycielki i nauczycieli (od klasy...
czytaj więcej»
22/07/2025
Młodzież dla młodzieży. Projekty stworzone z myślą o rówieśnikach
To już ostatnia część projektów zrealizowanych w tegorocznej edycji „Szkoły twórczych praktyk”. Zobacz, jak młodzież potrafi dostrzegać potrzeby swoich koleżanek oraz kolegów i odpowiadać na nie działaniem. 💡 W Szkole...
czytaj więcej»
18/07/2025
Lokalne inicjatywy. Zobacz, jak szkoły budują więzi z okolicą
Część młodzieży biorącej udział w „Szkole twórczych praktyk” zrealizowała projekty, które pozwoliły im lepiej poznać najbliższą okolicę, a także zwrócić uwagę na ważne, lokalne problemy. 📖Uczniowie i uczennice z Publicznej...
czytaj więcej»

Zobacz inne obszary naszych działań