Związek z podstawą programową

Lektura podstawy programowej dla wszystkich etapów edukacji ukazuje wiele obszarów, w których refleksja nad kulturą i działanie twórcze sprawdzą się jako angażujące i skuteczne metody osiągania celów edukacyjnych. Jest to możliwe nie tylko dzięki zapisom podstawy dla przedmiotów powołanych dla tego typu pracy: plastyki czy też historii sztuki. Metodologia edukacji kulturowej z powodzeniem sprawdzi się na zajęciach lekcji języka polskiego, historii i etyki. Pozwoli w świeży, angażujący sposób spojrzeć na utwory literackie i fakty historyczne, ujrzeć je w kontekście i głębiej zrozumieć. 

Praca z dziełami sztuki i kultury oraz twórczość własna uczniów i uczennic mogą stanowić działanie profilaktyczno-wychowawcze. To pomysł na rozwijanie refleksyjności i empatii, a także integrację klasy. Proponowane przez nas narzędzia i metody pracy świetnie się sprawdzą na godzinach do dyspozycji wychowawcy i w programie zajęć w świetlicy szkolnej albo bibliotece.

Edukacja kulturowa jako pomysł na realizację podstawy programowej szkół podstawowych i ponadpodstawowych.